dimarts, 29 de novembre del 2011

IMATGE CORPORATIVA DEL NOSTRE PROJECTE

Aquí vos deixam la nostra imatge corporativa pel nostre projecte "L'ÚS EDUCATIU DELS MAPES CONCEPTUALS".

Esperem que vos agradi.



Salutacions de l'equip:

Catalina
Aina
Biel
Toni

HIPERMEDIA I HIPERTEXT

Avui vos volem explicar en què consisteix l'hipermèdia i l'hipertext.

Primer de tot cal dir que tant l'hipermèdia, l'hipertext com la multimèdia estan interrelacionats entre si. Però començarem parlant de l'hipertext, ja que amb aquest s'organitza una base d'informació en diferents blocs de continguts, conectats a través d'enllaços que serveixen per obtenir de la informació.

D'altre banda la hipermèdia s'encarrega d'organitzar la informació textual, visual, gràfica i sonora a través de vinvles que creen associacions entre la informació que es relaciona dins del sistema.


Catalina
Aina
Biel
Toni

Utilització del programa Jing

La setmana passada a classe, verem el programa Jing. Aquest programa serveix per a realitzar captures de pantalla amb funcions d'edició (afegir text, utilitzar rotuladors i fletxes, etc.) i screencast, és a dir que podem seleccionar una zona de la nostra pantalla i Jing grava el que succeeix a n'aquell moment.
Per tal de conèixer més a fons la utilització d'aquest programa, us deixam un vídeo-tutorial. Clicau damunt la paraula "vídeo" per accedir al tutorial.

VÍDEO

Catalina
Toni
Biel
Aina

dilluns, 31 d’octubre del 2011

Plantejament del projecte “Ús educatiu dels mapes conceptuals”

A continuació presentam el nostre projecte per a l'elaboració del material hipermèdia.
Clicant al següent enllaç es pot veure el plantejament del projecte.


Ús educatiu dels mapes conceptuals





Catalina Sansó
Aina Crespí
Biel Barceló
Toni Bauçà

dimecres, 26 d’octubre del 2011

La Interactivitat en els materials multimèdia


Ahir varem parlar sobre la interacció entre l'usuari i el material multimèdia. Vam fer quatre grups on cada un va exposar una sèrie d'ítems relacionats amb la interactivitat. El nostre grup vam elaborar una sèrie d'ítems relacionats amb l'orientació de l'usuari envers al material multimèdia. Aquests són els ítems elaborats pel nostre grup:

ÍTEMPS PER AVALUAR LA INTERACCIÓ
·      Quins elements poden estar presents en un material hipermèdia per ajudar a l’usuari a sentir-se orientat?
o   Te una estructura ben definida (introducció, continguts, pràctiques, preguntes, avaluació.
o   Fàcil navegació, itineraris ben definits.
o   Està adequat al nivell configuratiu dels usuaris
o   Es dinàmic
o   Mescla diferents recursos
o   Te opció d’ajuda interna
o   I d’ajuda externa o contacte directa
o   Les pagines estan titulades.
o   Les diferents pagines canvia el color (interface) 

Catalina Sansó i Toni Bauçà


dimarts, 25 d’octubre del 2011

Pàgines amigues

Hola!!
Avui, d'entre les moltes coses que hem fet, hem afegit el recurs de LLISTA DE BLOCS!
Si ens hem deixat qualcú, fes-ho sebre amb un comentari!

Toni Bauzà
Biel Barceló
Aina Crespí
Catalina Sansó

dimarts, 11 d’octubre del 2011

Accés a GOOGLEDOCS

Accedeix a googledocs


Catalina Sansó i Aina M. Crespí

Mitjà didàctic. Classificacions TEMA 2

Avui hem vist les diferents classificacions dels mitjans didàctics: segons el criteri sensorialista; relació mestre - mijtà: el model curricular; administratiu; històric; segons el grau de realisme; i les dimensions instructives.
Tot seguit hem realitzat una activitat per grups, en concret, al nostre grup hem treballat sobre l'estratègia instructiva. Que consta d'ajudes instructives i sistemes instructius. 
La nostra feina ha estat la de classificar els diferents mitjans sorgits a la classe anterior (veure entrada de dia 4 d'octubre), en ajudes instructives o sistemes instructius.

Veure Graella

Catalina Sansó Barceló i Aina M. Crespí Bestard