Aquí vos deixam la nostra imatge corporativa pel nostre projecte "L'ÚS EDUCATIU DELS MAPES CONCEPTUALS".
Esperem que vos agradi.
Salutacions de l'equip:
Catalina
Aina
Biel
Toni
Aquest pretén ser un espai de reflexió dels continguts i aprenentatges que assolirem al llarg del transcurs d'aquesta assignatura.
dimarts, 29 de novembre del 2011
HIPERMEDIA I HIPERTEXT
Avui vos volem explicar en què consisteix l'hipermèdia i l'hipertext.
Primer de tot cal dir que tant l'hipermèdia, l'hipertext com la multimèdia estan interrelacionats entre si. Però començarem parlant de l'hipertext, ja que amb aquest s'organitza una base d'informació en diferents blocs de continguts, conectats a través d'enllaços que serveixen per obtenir de la informació.
D'altre banda la hipermèdia s'encarrega d'organitzar la informació textual, visual, gràfica i sonora a través de vinvles que creen associacions entre la informació que es relaciona dins del sistema.
Catalina
Aina
Biel
Toni
Primer de tot cal dir que tant l'hipermèdia, l'hipertext com la multimèdia estan interrelacionats entre si. Però començarem parlant de l'hipertext, ja que amb aquest s'organitza una base d'informació en diferents blocs de continguts, conectats a través d'enllaços que serveixen per obtenir de la informació.
D'altre banda la hipermèdia s'encarrega d'organitzar la informació textual, visual, gràfica i sonora a través de vinvles que creen associacions entre la informació que es relaciona dins del sistema.
Catalina
Aina
Biel
Toni
Utilització del programa Jing
La setmana passada a classe, verem el programa Jing. Aquest programa serveix per a realitzar captures de pantalla amb funcions d'edició (afegir text, utilitzar rotuladors i fletxes, etc.) i screencast, és a dir que podem seleccionar una zona de la nostra pantalla i Jing grava el que succeeix a n'aquell moment.
Per tal de conèixer més a fons la utilització d'aquest programa, us deixam un vídeo-tutorial. Clicau damunt la paraula "vídeo" per accedir al tutorial.
VÍDEO
Catalina
Toni
Biel
Aina
Per tal de conèixer més a fons la utilització d'aquest programa, us deixam un vídeo-tutorial. Clicau damunt la paraula "vídeo" per accedir al tutorial.
VÍDEO
Catalina
Toni
Biel
Aina
dilluns, 31 d’octubre del 2011
Plantejament del projecte “Ús educatiu dels mapes conceptuals”
A continuació presentam el nostre projecte per a l'elaboració del material hipermèdia.
Clicant al següent enllaç es pot veure el plantejament del projecte.
Ús educatiu dels mapes conceptuals
Clicant al següent enllaç es pot veure el plantejament del projecte.
Ús educatiu dels mapes conceptuals
Catalina Sansó
Aina Crespí
Biel Barceló
Toni Bauçà
dimecres, 26 d’octubre del 2011
La Interactivitat en els materials multimèdia
Ahir varem parlar sobre la interacció entre l'usuari i el material multimèdia. Vam fer quatre grups on cada un va exposar una sèrie d'ítems relacionats amb la interactivitat. El nostre grup vam elaborar una sèrie d'ítems relacionats amb l'orientació de l'usuari envers al material multimèdia. Aquests són els ítems elaborats pel nostre grup:
ÍTEMPS PER AVALUAR
LA INTERACCIÓ
·
Quins elements poden estar presents en un material
hipermèdia per ajudar a l’usuari a sentir-se orientat?
o
Te una estructura ben definida (introducció, continguts,
pràctiques, preguntes, avaluació.
o
Fàcil navegació, itineraris ben definits.
o
Està adequat al nivell configuratiu dels usuaris
o
Es dinàmic
o
Mescla diferents recursos
o
Te opció d’ajuda interna
o
I d’ajuda externa o contacte directa
o
Les pagines estan titulades.
o
Les diferents pagines canvia el color (interface)
Catalina Sansó i Toni Bauçà
dimarts, 25 d’octubre del 2011
Pàgines amigues
Hola!!
Avui, d'entre les moltes coses que hem fet, hem afegit el recurs de LLISTA DE BLOCS!
Si ens hem deixat qualcú, fes-ho sebre amb un comentari!
Toni Bauzà
Biel Barceló
Aina Crespí
Catalina Sansó
Avui, d'entre les moltes coses que hem fet, hem afegit el recurs de LLISTA DE BLOCS!
Si ens hem deixat qualcú, fes-ho sebre amb un comentari!
Toni Bauzà
Biel Barceló
Aina Crespí
Catalina Sansó
dimarts, 11 d’octubre del 2011
Mitjà didàctic. Classificacions TEMA 2
Avui hem vist les diferents classificacions dels mitjans didàctics: segons el criteri sensorialista; relació mestre - mijtà: el model curricular; administratiu; històric; segons el grau de realisme; i les dimensions instructives.
Catalina Sansó Barceló i Aina M. Crespí Bestard
Tot seguit hem realitzat una activitat per grups, en concret, al nostre grup hem treballat sobre l'estratègia instructiva. Que consta d'ajudes instructives i sistemes instructius.
La nostra feina ha estat la de classificar els diferents mitjans sorgits a la classe anterior (veure entrada de dia 4 d'octubre), en ajudes instructives o sistemes instructius.
Veure Graella
Veure Graella
Catalina Sansó Barceló i Aina M. Crespí Bestard
Subscriure's a:
Missatges (Atom)